ЛВ НСПП
  Ви увійшли як Гість |  >Головна » Поточні новини » Мій профіль » Реєстрація » Вихід » Вхід RSS 
Меню сайту
Категорії розділу
Практика вирішення колективних трудових спорів [86]
Аналітика [29]
Акції соціального протесту [3]
Закони [1]
Розпорядження [0]
Накази [0]
Зразки документів [0]
Робота відділення по запобіганню конфліктів [21]
Форма входу
Поділитись:
Block content
Пошук
Головна » Статті » Інформація про відділення » Аналітика

Прогнозні висновки та пропозиції розвитку соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) у Львівській обла

Прогнозні висновки та пропозиції розвитку соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) у Львівській області у І півріччі 2014 року

 1. У результаті проведеного прогнозування, встановлено, що негативними чинниками, що впливатимуть на стан та розвиток соціально-трудових відносин у І півріччі 2014 залишатимуться:

— заборгованість з виплати заробітної плати;

— встановлення у підприємствах та організаціях неповного робочого часу;

— невідповідність тарифних ставок (посадових окладів) вимогам чинного законодавства, Генеральної, галузевих, територіальних угод;

— звільнення найманих працівників з ініціативи адміністрації;

— звільнення працівників з власної ініціативи через низькі соціальні стандарти виконуваної роботи;

— невиконання вимог з охорони праці, незабезпечення працівників спецодягом, засобами індивідуального захисту.

2. Зважаючи на результати вивчення тенденцій у соціальній сфері, аналізу причин виникнення та ходу врегулювання випадків дестабілізації стану СТВ та колективних трудових спорів, відділення НСПП в Львівській області прогнозує у І півріччі 2014 року можливе ускладнення стану СТВ у наступних галузях економіки:

– у галузі добувної промисловості: ПАТ "Львівська вугільна компанія" (с. Сілець Сокальського р-ну), ДП "Львіввугілля" (м. Сокаль Львівської області);

– у житлово–комунальному господарстві: у підприємствах галузі міст Львова, Борислава, Дрогобича, Стебника, а також Жидачівського, Сокальського районів Львівської області;

– в сфері інжинірингу, в т.ч. в організаціях що займаються дослідженням та розробками при відсутності залучення до розробок та виготовлення технічної документації по проектах, що фінансуються з бюджетів усіх рівнів: у Львівському науково-дослідному радіотехнічному інституті (м. Львів), де борг із виплати заробітної плати станом на 01.11.2013 склав 12,0 млн. грн.

– у галузі освіти: у закладах освіти м. Борислава, м. Дрогобича, м. Нового Роздолу;

– у галузі охорони здоров'я: у закладах охорони здоров`я м. Борислава, м. Дрогобича.

Відповідно до здійсненого аналізу динаміки соціально-економічних показників підприємств, установ, організацій відповідних адміністративно-територіальних одиниць відділення НСПП в Львівській області прогнозує імовірність ускладнення стану СТВ, виникнення колективних трудових спорів на територіальному рівні:

у містах Львів, Борислав, Дрогобич, Новий Розділ, у Сокальському районі Львівської області.

3. Підсумовуючи вищенаведене та враховуючи проведений відділенням НСПП аналіз соціально-економічних показників, які безпосередньо впливають на стан соціально-трудових відносин, заходів, які відділення НСПП здійснює щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів, своєчасного врегулювання чинників, що дестабілізують стан соціально-трудових відносин між сторонами, необхідним є зосередження спільних зусиль органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, НСПП, профспілок, роботодавців на здійсненні заходів щодо:

— дієвого скоординованого реагування за участю НСПП та у взаємодії з усіма зацікавленими органами на ймовірне ускладнення стану соціально-трудових відносин, запобігання поглиблення та загострення конфліктних ситуацій;

— ефективного сприяння у погашенні заборгованості з виплати заробітної плати як першопричини виникнення випадків дестабілізації стану СТВ, колективних трудових спорів у підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності;

— удосконалення колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин, сприяння в укладенні колективних договорів на підприємствах різних форм власності з реально передбаченими чіткими зобов'язаннями сторін;

— сприяння неухильному дотриманні прав працівників у процесі відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;

— сприяння дотриманню прав працівників у випадках реорганізації (ліквідації) підприємств;

— подальшого сприяння у підвищенні рівня правової культури сторін соціально–трудових відносин, ефективного використання усіх можливостей примирно–переговорних процедур відповідно до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)".

4. Відповідно до здійсненого аналізу, у І півріччі 2014 заплановано проведення ряду заходів із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) зокрема, узгоджувальні зустрічі зі сторонами соціально-трудових відносин, скерування роз'яснень, рекомендацій сторонам, органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, проведення "круглих столів".

5. З метою запобігання виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) з причин заборгованості з виплати заробітної плати відділенням НСПП виокремлено підприємства, установи та організації, де одним з конфліктогенних чинників є заборгованість з виплати заробітної плати, визначено причини утворення заборгованості та можливі шляхи її погашення. Відділенням НСПП у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, усіма зацікавленими органами здійснюватиметься реалізація заходів для покращення стану соціально-трудових відносин у підприємствах, установах та організаціях області.

6. На виконання доручення керівництва НСПП від 08.07.2010 № 08-02/01-25/02-331 до доручення Президента України від 29.06.2010 № 1-1/1378 відділенням НСПП розроблено план заходів з метою запобігання виникнення колективних трудових спорів, сприяння їх своєчасному вирішенню з питань погашення боргу з заробітної плати у підприємствах, організаціях та установах Львівської області.

Здійснюється постійний моніторинг виплати заборгованої заробітної плати, контроль за виконанням графіків погашення заборгованості з виплати заробітної плати, забезпечено участь відділення НСПП, позаштатних інституцій Національної служби у засіданнях комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошових виплат), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

7. З метою належної взаємодії НСПП з місцевими державними адміністраціями щодо запобігання виникнення чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин та сприяння вирішенню колективних трудових спорів відділенням НСПП розроблено Методичні рекомендації з питань взаємодії НСПП з місцевими органами виконавчої влади щодо сприяння попередженню виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та своєчасного їх вирішення.

Дані Методичні рекомендації були скеровані керівникам структурних підрозділів обласної державної адміністрації та головам районних державних адміністрацій до уваги та відповідного реагування, а також опубліковані на сайтах райдержадміністрацій. Методичні рекомендації обговорено на апаратних нарадах, семінарах, узгоджувальних зустрічах за участю керівників підприємств, установ, організацій, профспілкового активу та надіслано до уваги керівникам усіх навчально-виховних закладів області. Керівництвом райдержадміністрацій, галузевих департаментів облдержадміністрації у листах до відділення Національної служби відзначено значну практичну цінність Методичних рекомендацій, що полягає у поетапному висвітленні правового механізму участі місцевих органів виконавчої влади у заходах, спрямованих на врегулювання колективних трудових спорів, запобігання їх виникнення.

З метою покращення стану соціально-трудових відносин актуальними є питання активізації роботи щодо ведення переговорів та укладання колективних договорів і угод, здійснення дієвого контролю за їх виконанням, нагляд Територіальної державної інспекції з питань праці, органів прокуратури за дотриманням чинного трудового законодавства, виконанням зобов'язань колективних договорів, галузевих угод.

Враховуючи тривалий вплив наслідків світової фінансово-економічної кризи, при здійсненні реєстрації колективних договорів органами виконавчої влади особлива увага повинна приділятися наявності зобов'язань, спрямованих на своєчасну виплату заробітної плати та погашення заборгованості з неї, створення безпечних умов праці, посилення соціального захисту вивільнюваних працівників, розвиток виробництва, забезпечення продуктивної зайнятості, формування фонду оплати праці, дотримання міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці, нормування праці та забезпечення гарантій для найманих працівників.

Надалі важливим залишається здійснення належного моніторингу за процесами банкрутства, виявлення ознак фіктивного банкрутства та умисного доведення до банкрутства та повідомлення про виявлені факти відповідних органів.

8. З метою поліпшення стану СТВ, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння їх своєчасному вирішенню, місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування необхідно:

 посилити у взаємодії з Національною службою посередництва і примирення увагу до підприємств, установ, організацій відповідних адміністративно-територіальних одиниць які є потенційно конфліктогенними;

– відповідно до положень чинного законодавства забезпечити участь своїх представників у проведенні примирних процедур по вирішенню колективних трудових спорів, конфліктних ситуацій;

– забезпечити своєчасне реагування на протестні дії найманих працівників;

– вживати дієвих заходів, спрямованих на вирішення колективних трудових спорів, конфліктних ситуацій, зокрема і на виконання рекомендацій НСПП.

9. Підсумовуючи проведений відділенням НСПП у взаємодії з зацікавленими органами прогноз можливих змін соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) у Львівській області у І півріччі 2014 року, з метою стабілізації та поліпшення стану соціально-трудових відносин в області необхідно:

– у сфері освіти: необхідне подальше покращення фінансування освітньої галузі, відновлення функціонування та введення в експлуатацію нових дошкільних навчальних закладів, державного стимулювання процесу поетапного збільшення посадових окладів педагогічних працівників на основі Єдиної тарифної сітки, надання освітянам пільгових довготермінових кредитів на будівництво (реконструкцію) і придбання житла;

– у сфері культури: необхідним є прийняття Законів України "Про спонсорство і меценатство", "Про неприбуткову діяльність", що дало б можливість визначити правові засади діяльності у сфері культури, урегулювати суспільні відносини, пов'язані зі створенням, поширенням, збереженням та використанням культурних цінностей; ввести коригуючі коефіцієнти фінансових нормативів бюджетної забезпеченості видатків місцевих бюджетів на культуру і мистецтво; врегулювати питання щодо прийняття типових штатів для установ і організацій культури; збільшення середньомісячного розміру заробітної плати працівникам хоча б до рівня середньої зарплати працівників бюджетної сфери.

– у сфері охорони здоров'я: здійснення заходів відповідно до Національного плану реформування охорони здоров'я з реорганізації лікувальних закладів регіону; збільшення обсягів фінансування галузі; встановлення щорічної грошової винагороди медичним працівникам за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов'язків та матеріальної допомоги на оздоровлення;

– у сфері промислового розвитку: промисловим підприємствами області забезпечити виконання заходів, спрямованих на відновлення стабільної позитивної динаміки розвитку промислового виробництва, у першу чергу, власних технічних програм та заходів інноваційного шляху розвитку; забезпечити виконання підприємствами паливно-енергетичного комплексу області виконання програмних показників щодо видобутку та виробництва енергоресурсів, перепрофілювання підприємств відповідно до потреб внутрішнього ринку; вжиття додаткових заходів щодо захисту інтересів власного товаровиробника, активізація моніторингу ринку та прогнозування попиту і формування на цій основі підприємцями програм освоєння нових видів продукції, забезпечення повної зайнятості працюючих, збереження існуючих та створення нових робочих місць;

– у сфері агропромислового розвитку: створення сприятливих умов для виробництва якісної вітчизняної продовольчої продукції, та наступного активного її просування на внутрішньому та зовнішньому ринках; впровадження державних стандартів і сертифікатів відповідності продовольчої продукції, гармонізованих із міжнародними стандартами, підвищення конкурентоспроможності продукції; об'єднання підприємств з метою взаємопідтримки та вирішення проблемних питань як на державному рівні, так і на регіональному у напрямку створення галузевих кластерів, збільшення поступлень вітчизняних та іноземних інвестицій;

– у сфері будівництва: забезпечити здорову конкуренцію у проведенні тендерів на здійснення будівельних робіт, здійснення відповідних заходів щодо збереження робочих місць, зменшення дебіторської заборгованості будівельних організацій; активізація роботи щодо завершення процедур банкрутства та вирішення питання санації чи ліквідації економічно неактивних будівельних підприємств, створити пільгову систему надання короткотермінових та довготермінових кредитів;

– у сфері житлово-комунального господарства: удосконалення нормативно-правової бази для подальших системних перетворень галузі; створення конкурентного середовища у галузі надання житлово-комунальних послуг та удосконалення механізмів контролю за їх якістю та вартістю; створення системи регулювання діяльності суб'єктів природних монополій, що діють у галузі житлово-комунального господарства; прискорення технічного переоснащення основних фондів, комплексна модернізація, технічне переоснащення з метою зниження ресурсоспоживання; розробка та запровадження альтернативних джерел енергозабезпечення; покращення якості житлово-комунальних послуг, запровадження сучасної системи їх обліку.

Відділенням НСПП з метою запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), враховуючи результати проведеного прогнозування, надано відповідні роз'яснення та рекомендації сторонам соціально-трудових відносин підприємств, установ, організацій щодо вирішення проблемних питань у правовому полі.

Категорія: Аналітика | Додав: NSPP (2013-12-18)
Переглядів: 401 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright ЛВ НСПП © 2017 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz