ЛВ НСПП
  Ви увійшли як Гість |  >Головна » Поточні новини » Мій профіль » Реєстрація » Вихід » Вхід RSS 
Меню сайту
Категорії розділу
Новини [34]
Інформація про відділення [136]
Репрезентативність сторін соціального діалогу [12]
Позаштатні інституції [5]
Форма входу
Поділитись:
Block content
Пошук
Головна » Статті » Новини

Стан розгляду відділенням НСПП в Львівській області звернень громадян у 2014 році

Стан розгляду відділенням НСПП в Львівській області звернень громадян у 2014 році

Н. Карвацька, заступник начальника відділення НСПП в Львівській області – завідувач сектора правового забезпечення

З метою подальшого удосконалення роботи зі зверненнями громадян відділенням НСПП в Львівській області (далі – Відділення) здійснено узагальнення та аналіз стану розгляду звернень громадян, сторін соціального діалогу у 2014 році.

Розгляд звернень (пропозицій, заяв, скарг) громадян, організація їх особистого прийому здійснюється у Відділенні відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та нормативно – правових актів НСПП. Відповідно до вимог Інструкції про порядок розгляду пропозицій, заяв і скарг та організацію особистого прийому громадян у Національній службі посередництва і примирення та у її відділеннях в Автономній Республіці Крим та областях, затвердженої наказом НСПП від 12.06.2001 № 116, реєстрація та облік особистого прийому громадян, сторін соціально-трудових відносин  ведеться у Журналі обліку особистого прийому громадян.

Письмові та усні звернення громадян, сторін соціального діалогу щоквартально узагальнюються та аналізуються сектором правового забезпечення Відділення з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав і законних інтересів громадян. Результати аналізу відображаються у відповідних довідках та використовуються Відділенням у роботі по прогнозуванню стану соціально-трудових відносин, запобіганні виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).

З метою оперативного реагування на кожний випадок виникнення трудових конфліктів та соціальної напруги на підприємствах, в організаціях, установах області, надання консультацій сторонам соціально – трудових відносин, профспілкам, організаціям роботодавців, громадянам з питань трудового законодавства, соціального діалогу, законодавства про порядок вирішення колективних трудових спорів Відділенням з квітня 2013 року забезпечено роботу "гарячої лінії" Відділення і у вихідні дні в режимі мобільного зв'язку.

Відповідно до проведеного аналізу встановлено, що упродовж 2014 року прийнято на особистому прийомі 229 громадян, з них: сторони колективних трудових спорів, конфліктних ситуацій – 67 осіб, керівники, посадові особи підприємств, організацій – 33 особи, представники профспілкових органів – 39 осіб, представники організацій роботодавців – 5 осіб, позаштатні інституції НСПП – 10 осіб, представники органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, інших державних органів – 13 осіб, інших громадян – 62 особи.

У звітному періоді найбільша кількість звернень була від сторін колективних трудових спорів, конфліктних ситуацій – 29,3 % від загальної кількості, від інших громадян – 27,1 % та від представників профспілкових органів – 17,0 %. Слід зазначити, що в 2014 році суттєво збільшилась чисельність осіб, що звернулись до Відділення, з категорії "інших громадян" – 27,1 % від загальної кількості, що свідчить про зростання позитивного іміджу НСПП як постійно діючого державного органу.

На особистому прийомі 229 громадян, ними було порушено 237 питань, у результаті розгляду яких Відділенням надано вичерпні відповіді (в т. ч. і письмові), роз’яснення, консультації та методичні матеріали. В окремих випадках громадянам було рекомендовано звернутись у судові органи, зокрема, з питань звільнення з роботи, виплати розрахункових коштів при звільненні працівника.

За змістом 237 порушених питань розподіляються за наступними категоріями, зокрема, щодо:

- процедури вступу у колективний трудовий спір, вирішення колективних трудових спорів, конфліктних ситуацій – 92 (38,8% від загальної кількості);

- укладання та виконання умов трудового договору – 35 (14,8%);

- нормування та оплати праці – 4 (1,7%);

- виплати заборгованої заробітної плати – 18 (7,6%);

- укладення та виконання колективного договору, угоди – 6 (2,5%);

- звільнення з роботи, порядку вивільнення працівників – 1 (0,4%);

- виплати розрахункових коштів при звільненні працівника – 16 (6,8%);

- проведення акцій соціального протесту – 4 (1,7%);

- організації та порядку ведення соціального діалогу, оцінки відповідності критеріям репрезентативності – 49 (20,7%);

- з інших питань – 12 (5,0%).

Найбільша кількість порушених питань у 2014 році, як і в минулі роки, стосувалась процедури вступу у колективний трудовий спір, вирішення колективних трудових спорів, конфліктних ситуацій – 92 (38,8% від загальної кількості), організації та порядку ведення соціального діалогу, оцінки відповідності критеріям репрезентативності – 49 (20,7%), укладання та виконання умов трудового договору – 35 (14,8%). Проведений аналіз засвідчив стабільно високий упродовж останніх років відсоток порушених питань стосовно укладання та виконання умов трудового договору, що вказує на необхідність проведення усіма зацікавленими органами заходів щодо підвищення рівня правової культури сторін соціального діалогу.

Категорія: Новини | Додав: NSPP (2015-01-13)
Переглядів: 159 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright ЛВ НСПП © 2017 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz